The weekend

image

Åh vilken bra helg jag har haft! Det är så härligt att må bra så att man kan göra saker.

I fredags kväll var jag på tjejmiddag hemma hos en träningskompis. Vi fick supergod mat och blev alla ganska avundsjuka på värdinnans fina hus. Det bjöds på himla god spenat och svampsoppa, vegetarisk lasagne och så stod jag för efterätten, cheesecake. Mums.

Lördagen spenderades i Oxfordshire hos Reubens mormor som var på strålande humör. Vi gick på restaurang i Woodstock och fixade lite saker hemma hos henne. Hon bor nu på ett hem då det blev för svårt och riskabelt för henne att bo själv i sitt stora hus. Men hon surar inte för det, Reuben lärde henne hur man använder Skype så att hon kan ringa släktingar i Afrika för en mindre summa, och när vi gick därifrån så stod hon och dansade till några favoritlåtar på You Tube. Damen är 88 år gammal men är inte ett dugg rädd för att lära sig ny teknik. När vi kom hem fick vi det vanliga tack-mailet där hon uttrycke sin tacksamhet över vårat besök. Hon är verkligen inspirerande!

Helgen avslutades med en heldag med några utav mina bästa vänner. Brunch med Angelika, Ida, Samira och Sassa i Islington. Jag tog bilen dit och glädjes över hur smidigt det var. Väldigt lite trafik och jag lyckades hitta parkering så fort jag kom fram, väldigt ovanligt i centrala London kan jag säga. Vi åt, promenerade i solen, kikade på enorma villor i Canonbury. Jag lyckades även dra med mig Angelika på en liten shoppingtur och spenderade lite pengar inne på Baby GAP’s rea. Från och med NU har jag köpstopp när det gäller bebiskläder!

All in all, en väldigt fin helg. Hoppas ni också har haft det bra kära bloggvänner.

6 thoughts on “The weekend

  1. Vilken härlig helg du verkar ha haft, och vad kan vara bättre än att spendera den med familj och vänner. Reubens mormor verkar hur cool som helst:-) Jag tror att har man en positiv livssyn så lever man också längre och håller sig frisk.

  2. Vilken härlig helg! Och vilken krutgumma! Tänk om man kunde få vara sån när man är 86… 🙂

    GAP har ju världens sötaste barnkläder, deras rea kan man alltid hitta en massa fint på!

Kommentera

