Three years ago

Det är vår i England idag, jag och min älskade man gick en promenad genom parken i förmiddags till vårat favoritkafé och åt brunch ute i solen. Jag älskar att han jobbar hemifrån, det är en sådan lyx! När bebisen kommer har han planerat att vara ledig i två månader och sedan fortsätta att jobba hemifrån i tre månader till. Underbart.

Jag hittade det här gamla fotot från den våren vi träffades, Det är taget precis tre år sedan!  Reuben tog det i parken som ligger precis där vi bor, jag ser smal och nykär ut – och nu när det är vårväder så känner jag mig nästan lite nykär igen. Livet är rätt härligt när solen skiner och fåglarna kvittrar, blommorna blommar och vi har en del spännande saker att se fram mot!

9april2010

11 thoughts on “Three years ago

    • Nej, vi träffades för 3.5 år sedan, vintern 2009/2010. Det gick snabbt, han friade efter bara några månader och så gifte vi oss sommaren 2011! Lite hastigt kanske men det kändes rätt och det har ju gått bra hitills! 🙂

  1. Jag trodde också att ni varit tillsammans mycket längre, ni är ju som ett gammalt par;-). Nej, skämt åsido, när man känner att allt fungerar så varför dröja?! Steve bad mig flytta in efter 6 månader och han är verkligen inte känd för att vara impulsiv så jag får väl känna mig lite smickrad:-)

  2. Det finns väl inget som säger att det inte skulle funka! T och jag hade varit ihop 1, 5 år när vi bestämde oss för att skaffa barn och vi är ju fortfarande ett par efter nu snart 27 år! Blir lika förvånad varje gång jag inser att vi varit ihop 27 år, hur gick det liksom till? Och hur gick det till att sönerna i år är 20, 23 och 25???
    Så ni lär få många fina år ihop och att Reuben kan vara hemma så mycket nu i början med den lille är ju underbart!

  3. Åh, 2 mån ledigt och sedan tre månader hemma. Det kommer göra SÅ stor skillnad och allt SÅ mycket lättare!! Här är mannen generellt hemma 2 v ju. De går i ett nafs. Jag var sjukskriven 3v sen (egentligen för lite) så Martin var hemma 5 v. Hade panik sedan, men det gick bra.

    Om ni kommer till Sthlm i aug hade jag så gärna velat ses, men förstår om ni inte orkar. Om det ens blir av. Jag hade aldrig varken orkat eller vågat resa med en tvåmånaders. Här rekommenderar de att man ska undvika folksamlingar de första tre månaderna, men det är ju upp till var och en och folk reser ju alltid med små barn! Tycker det ska bli lite läskigt till och med nu när han är över 7 mån. Jag är en mes, I know!

  4. Det är ett jättefint kort på dig ju! Det både ser och låter underbart! Tänk vad årstiderna påverkar oss, helt galet! Galet bra, nu när våren kommer! 🙂 kram!

Kommentera

