Cravings

image

 

Jag vill äta allt. Speciellt allt som är onyttigt. Croissanter, grädde, bakelser, bullar. Och all mat ska vara full av kolhydrater. Bröd är typ det godaste som finns just nu. Rostat, med honung och smör. Livsfarligt. Jag har gått från att ha varit en människa som aldrig har bröd hemma till att behöva köpa nytt nästan varannan dag.

Men mest vill jag ha mandel-croissanter. De har öppnat ett nytt bageri i Dulwich som jag besökte i helgen, och deras croissanter är to die for.

Och tja, vad mer kan jag dela med mig av. VI var på vårat tredje och  sista ultraljud idag, tydligen är bebisen rätt liten (inte för liten dock!). Jag däremot har gått upp 14 läskiga kilo. Ja, alla croissanter måste ju  lägga sig någonstans…

 

12 thoughts on “Cravings

  1. 14 kilo, inte mer? Själv låg jag ruskigt när 25 alla tre gångerna! Men det är ju så olika och inget du ska hänga upp dig på, de kilona rasar av med tiden!
    Inte långt kvar nu!

    • 14 kg sedan inskrivningen, men då hade jag nog redan gått upp 1-2 kg (har ingen större koll då vi inte har någon våg hemma!). Jag tycker 14 kg låter mycket, och det syns ju också, men försöker inte tänka på det, huvudsaken är ju att bebisen mår bra, resten får man ta efteråt…

  2. Du gar ner dem – jag lovar. 14kg ar inte alls speciellt mkt men det ar klart att det kanns i kroppen. Inte langt kvar – at du gott. Cx

  3. En del av dom där kilona är ju även fostervatten och själva bebisen också =)
    Jag har hört att i slutet av graviditeten så väger fostervatten+bebis ungefär 12 kg tillsammans så att bara gå upp det är ju normalt! =)

      • Jag gick med upp 14-15 allt som allt och jag minns att den sista tiden var jag en riktig gottegris. Fikade typ varje dag och åt cupcakes (som jag i vanliga fall inte ens tycker om) och ja allt sött man kan komma över. Jag gick upp de mesta den sista tiden. Min bebis vägde 3.9 kg då hon föddes!! Men nu 11 månader senare så har jag gått ner allt utan att banta så det försvinner. Man måste bara ge det lite tid!

  4. Jag fick ju graviditetsdiabetes förra gången och blev satt på en strikt ”no-carbs-diet” sista månaden (månad 7-8 eftersom V föddes i vecka 36) och jag trodde att jag skulle svälta ihjäl!!! Det är ju kolhydraterna som gör en mätt och som gravid behöver man faktiskt ÄTA! Jag kan inte fatta att de gav mig som gravid och icke-överviktig, samma kostråd som överviktiga med ”riktig” diabetes… Med största sannolikhet får jag graviditetsdiabetes igen, men så länge det inte är bekräftat med sockerprovet tänker jag inte hålla igen på kolhydraterna! Ska jag leva utan bröd, pasta, potatis etc i sommar så ska jag minsann äta det nu 😉
    Mandelcroissanter åt jag som andra frukost (först gröt hemma) på jobbet i början på graviditeten men allt som jag åt när jag var illamående undviker jag nu…

Kommentera

