No longer a sausage girl

image

 

Idag mötte jag upp min fina vän Angelika. Vi fikade på Fabrique i Hoxton, promenerade längs kanalen och hängde i parken. Hon hjälpte mig också att köpa nya kläder inne på H&M och var helt fantastiskt snäll och duktig, hon är expert på vad som passar och vad som är bra material – något jag själv är lite blind för. Hon hjälpte mig till och med med bh:ar, då jag inte vågade ta av mig toppen jag hade lyckats krångla på mig i förmiddags så provade jag bh:n utanpå, med Angelikas hjälp. Funkade det med och nu sitter jag här hemma jättenöjd då alla kläder jag köpte idag passar och jag känner mig inte alls lika mycket som en stuffed sausage som jag gjorde tidigare. I’m no longer a sausage girl om ni vet vad det är? Tänk engelska orter som Cardiff och Newcastle och vad tjejerna där har på sig så förstår ni vad jag menar (hint; alldeles för små och korta kläder)….

image

8 thoughts on “No longer a sausage girl

  1. Din mage är jättefin! Härligt att få hjälp med shoppingen! Mina mamma-manchesterbyxor har jag fått målarfärg på i metron 😦 och visserligen började de bli lite för varma men så irriterande! Och så har jag insett att jag har köpt för stora mammabyxor – hur dumt är det? Lyxproblem jag vet men de fanns inte i min storlek och jag tänkte att jag går nog upp mer i den här graviditeten (och det gör jag kanske så småningom…) Jag går och drar i dem hela tiden så jag ska försöka att krympa dem i helgen men jag tror inte att det kommer att funka. Jag får väl äta lite mer chips och croissanter istället…
    Trevlig helg! I Bryssel ska det regna och bli kallare efter några fina och varma dagar.

Kommentera

