Energin tog slut

image

Min energi verkar vara som bortblåst. Jag är så trött att jag inte ens orkar blogga, trist men sant. Men jag är tacksam att jag har mått så bra fram tills nu, jag har ju ändå hunnit med en hel del. Målat om stolar, trappan, en hel byrå (som jag är så nöjd med, måste visa foto!), möblerat om i hela lägenheten samt fixat trädgården…

Och sedan i söndags har jag inte orkat med ett jota. Äta, sova och lite enkla saker som att tvätta och dammsuga är det enda. Jag har fått ställa in träffar med vänner vilket känns trist, men så är det.

På lördag börjar vi på NCT-kurs, som är en föräldrakurs om förlossning och hur man tar hand om bebisen den första tiden. Det finns kurser via NHS, eller landstinget här, men så många har rekommenderat dessa  NCT-courses som man betalar för så då kör vi på det!

Fotot ovan har ingenting med inlägget att göra, det tog jag i förra veckan när vi tog mina föräldrar till Kew Gardens där vi mötte upp Reubens mamma. En fin dag, om jag får energi så ska jag se till att berätta vad vi gjorde medans de var här också…

12 thoughts on “Energin tog slut

  1. Jag tycker som alla andra att du ska passa på att vila. Det är ju som sagt inte så konstigt att du är trött med tanke på vad du har gjort. Och att du faktiskt är höggravid!!! 🙂 Kram till dig

  2. Det är heeeelt i sin ordning! Finns nog inte någon höggravid som inte fått ställa in. Inta soffläge, käka gott, glo på film, sov så fått du blir trött. Förlossningen kan starta närsomhelst, och då är det skönt att vara utvilad (tror jag. Jag sov inte på två dygn. Alltså noll minuter). Nu är det sista tiden med magen, snart är han här! ❤

    • Så FORT ska det stå.

      När bebisen är på g och här får du hormonpåslag och energi, så förlossningen har sin gilla gång även om man inte sovit. Menade inte att skrämma upp dig.

  3. Känns som om du inte behöver ännu ett (likadant) visdomsord. Men, what the heck! Vila. 1) din kropp säger det 2) förlossning ahead 3) barn ahead (och då får man tyvärr vara flexibel med vilan).

    Och du, tillåt dig att njuta. Njuta av sena morgnar, lata förmiddagar etc etc. Det ska vara gött att leva. 🙂

Kommentera

