Och så börjas det igen

Sommaren har visst kommit till Sverige ser jag, och alla är ute och badar, åker båt och äter jordgubbar.

I samma veva får jag hemlängtan. Det är samma sak varenda sommar, jag vill bo i Sverige! Vid en sjö där man bara kan ha det bra. Sommaren här i England är inte alls lika bra, när det blir varmt blir det nästan för varmt, och om man vill åka och bada så är det ett jäkla projekt. Först ska man ut ur London som tar ett halvår. Sen när man har lyckats med det  så blir det bilköer i alla fall då hela landet är så överbefolkat. Och så när man kommer till stranden så är där också alldeles för mycket människor och gärna ett tivoli, sådär mitt på stranden. Gärna lite högljudda jobbiga människor också och kanske några gamla blöjor som ligger och skräpar. Mmm, mysigt.

Så njut ni, själv hoppas jag kunna komma hem i Augusti om vi vågar flyga så tidigt med en liten bebis. Annars får ni gärna meddela mig om det finns någon billig sommarstuga till salu!

vaxholm

8 thoughts on “Och så börjas det igen

  1. Vilken underbar bild! Var är ni?
    Men om ni skulle köpa ett hus på landet i England, tror du inte att man skulle få lite mer av den här känslan då? Det låter som ju som värsta klippet om ni skulle få köpa Reubens mormors hus 🙂

  2. Jag hade som sagt aldrig vågat flyga med en så liten bebis, men JA, kom till Sve! Hoppas få träffa er då 🙂

    Det finns mängder med sommarstugor till salu…

    Bo vid en sjö låter så fint, men lite isolerat i längden. Jag är mörkrädd…

    Igår var det 27 grader här, helt otroligt! Ska inte suktas, men jag är väldigt glad över att bo här i Sve nu 🙂

  3. Jag får också svår hemlängtan på sommaren, och under julen, och då måste jag absolut hem, det finns inga alternativ, med eller utan min pojkvän.

    Jag äter aldrig potatis annars men för mina föräldrars nypotatis gör jag undantag, 5 min från jorden till grytan, kan de bli färskare. De smakar underbart…liksom allt annat man äter när man är hemma…rökt sik, mmmmm. Att mygg och bromsar är den ständiga plågan under sommaren lyckas man liksom förtränga till varje år:-)

  4. Det där händer med mig ocksa; efter nästan halva livet utomlands! Och, visst är Sverige fantastiskt pa sommaren. Här nere vid Mosel blir det sa klibbigt varmt, det är inte riktigt detsamma. Ibland. Ibland kan jag dock tänka att det mer är hela situationen som gör det. När jag är hemma (i Sverige) sa är jag LEDIG och har inga masten. Det kanske skulle vara annorlunda om man bodde där alltid… Njut av sommaren i England och snart av din lille bebis!

  5. Hola,
    Jag brukar typ nästan aldrig längta hem till Sverige, men de fa ganger jag gör det är det alltid under sommaren och när man har sett foton i Facebook pa alla kompisar i sommar Sverige. De somrar da det är fint väder förstas! 😉

Kommentera

