En fin dag

image

 

Sommaren har kommit till England! Det är varmt och soligt och helt enkelt rätt underbart. Idag kom fina Angelika hem till dig på besök, med sig hade hon morotskaka och en hel del presenter, både till mig och bebisen. Jag fick ett hemma-pedikyr-kit (kan behövas, minst sagt!) och bebisen fick en superfin t-shirt, små vantar som han kan ha så att han inte river sig i ansiktet, och bokstaven O (guess why?) som vi kan hänga i hans rum, eller kanske på hans dörr.

Vi satt ute i trädgården och fikade i solen, följt av en promenad till det lokala italienska glass-stället och en massa prat tills det var dags för Angelika att ta sig hem till norra London igen. Ännu en gång känner jag mjg så himla tacksam för mina fina vänner. Jag är nästan först i min vänskapskrets här i London att få barn, så jag har oroat mig för hur det kommer att bli, relationer förändras ju när livet förändras. Men just Angelika känner jag mig inte alls orolig för att förlora, hon pratar ständigt om hur mycket hon ser fram mot att få träffa vår bebis! 🙂

image

 

En annan sak som gjorde dagen bra var att jag sov i går natt, med hjälp av en sömntablett. Jag fick sju tabletter utskrivna av min doktor i samma veva som jag fick min antidepressiva medicin, och jag har bara tagit de vid två tillfällen hitills då jag inte vill göra det till en vana, plus att det inte känns helt okej att ta en massa mediciner när man är gravid. Men det var SÅ underbart att sova. Jag vaknade såklart en hel del men kunde somna om efter varje uppvak. Annars brukar jag lyckas somna efter kl 2 på natten, sova dåligt fram till kl 4.30 eller 5 och sedan är natten slut för mig. Det är INTE kul.  Ibland lyckas jag sova en stund på dagen men väldigt sällan, då sömnbrist gör mig uppstressad på något vis så jag hamnar liksom i en ond cirkel. Jag hoppas på en bra natt nu och ska inte ta någon tablett igen.

2 thoughts on “En fin dag

Kommentera

