And everything changed

20130620-124419.jpg

 

Jag hade ingen aning om hur det var att få ett barn, ingen aning. Jag tänkte att livet förändras och alla praktiska saker runt om kring det, som att man inte kommer få sova, inte ha tid till så mycket eller kunna göra samma saker som förut.

Att det skulle kännas som att hela världen och livet blev något annat visste jag inte. Och hur ska man kunna veta hur det känns innan man har varit om det själv?

Det känns som att allt har ny innebörd, en  ny betydelse och att ingenting kommer någonsin bli som det var förut.

Jag får berätta mer senare om den långa förlossningen (som slutade med forceps delivery btw) , den hemska tiden på sjukhuset efteråt och hur vi har det här hemma nu. Men just nu är det mycket annat, all min tid går till att mata Oscar som är SÅ hungrig. Jag vill tacka er för era fina kommentarer och be om ursäkt om jag inte är närvarande på era bloggar just nu.

11 thoughts on “And everything changed

  1. Wow. Har foljt din blogg nu ett bra tag men tror faktiskt aldrig att jag har kommenterat… Men nu vill jag gratulera till ert lilla undervark! Lycka till med allting! Kram

  2. Ja, det bästa man kan göra är att försöka ta det lugnt. Kanske låter självklart och konstigt, men jag önskar jag hade tagit det lugnar efter min förlossningen! Vi hade ju också en ganska dramatisk förlossningen, och det tar tid att komma tillbaka efteråt, både fysiskt och psykiskt! Hoppas ni båda mår bra och att amningen funkar (eller ersättningen om ni väljer det)! Kram

  3. Du behöver inte be om ursäkt vi fattar. Men berätta gärna för mig som inte är insatt hur det är att få barn och förlossning och allt du känner att du vill dela med dig av.

  4. Eller hur? Exakt så. Det var så mycket jag ute räknat med. Rädslor och beskyddarinstinkt. Nu kanske du inte känner som jag, men just det med att tex resa till Sverige med bebis i augusti… Kanske tänker du annorlunda gällande det nu när han är här?

    Hela livet HAR en ny innebörd nu. Jag förstår precis vad du menar. För mig tog det minst 6 mån att må okej egentligen och att vänja mig vid sömnbrist. Hade oxå många komplikationer (och får dras med sviterna av blodproppen föralltid…). Låt det ta sin tid. Blogga kommer sist såklart, är glad för det du uppdaterar och förstår att det har noll prio. Kram!

    Ps. Jag la ut förlossningsberättelse på min blogg och tog bort den. Ser fram emot att läsa din.

  5. Åh stort grattis till er underbara lille Oscar! Vilket fint inlägg, jag kan bara instämma. Livet förändras över en natt när man blir förälder, men till det bättre 🙂 och något jag hade svårt att föreställa mej är hur det kan vara precis lika fantastiskt andra gången… Och tredje, och fjärde osv gissar jag! Njut av att vara i er lilla bubbla och ta hand om er nu. Stor kram

  6. Åh, vad jag känner igen mig i det du skriver – att man kan vara så oförberedd på hur allt förändras när man får barn! Precis så var det för mig också. Hoppas du hämtat dig någorlunda från förlossningen och framför allt eftervården.
    // Kristina

Kommentera

