Och så blev det sommar…

photo (17)

Bebislivet alltså, jag tycker faktiskt att det är himla mysigt. Inte alltid kanske, speciellt inte när Oscar blir vrålhungrig och skriker och verkligen inte kan vänta en sekund på mat. Som idag, när vi var på apoteket. Det blev bara att fråga om jag kunde få låna en stol och amma på, och det var så snälla att de erbjöd mig ett utav deras rum så vi fick vara i fred. Reuben blev även bajsad på för första gången i morse vilket han nog inte tyckte var sådär jättemysigt, men jag skrattade åt det. Himla roligt!

Men annars gillar jag det, vi har haft en sådan himla bra dag, och vi lyckades till och med ligga på en filt i parken under ett träd på eftermiddagen efter att Oscars alla behov blivit tillfredställda. Som att äta i flera timmar till exempel. För gud vad ungen äter, vilket i försej bara är bra då han redan har gått upp ett kilo, men ibland har jag svårt att förstå hur någon så liten kan behöva äta så mycket och ofta!

Och sommaren har kommit till England föresten, på det där dundervarma klibbiga sättet ni vet. Nåja, jag klagar inte. Men längtan efter en sjö finns såklart där…

7 thoughts on “Och så blev det sommar…

  1. Jag har sett på prognoserna att ni närmar er 30-strecket i temperaturer, vilket jag skulle älska men kanske inte kul med bäbis… Härligt att det känns så bra! Kramar till er!

  2. Åh, du är en sån som tycker första tiden är mysig! Blir lite avis 🙂 Och bitter på hur sjuk jag var första månaderna, ggr. Jag tycker dock att det är jättemysigt nu och njuter verkligen av att Victor är min lille bebis. Har ju dock fått sova dåligt jämt med honom, men till och med det har jag vant mig vid. Nu har Martin semester så jag ska sova i eget rum i natt. Skönt!

    Visst äter de mycket de små liven? Gjorde inget annat än amma och pumpa första tiden… Pumpade en timme varje natt när barnet sov dessutom, ändå räckte inte mjölken. Han är en storätare även nu. En vuxenportion gröt till frukost tex… 😀

Kommentera

