WAAAA!

DSC02358

 

Igår kväll, i natt och hela förmiddagen såg Oscar mest ut såhär. Grinig och inte alls nöjd! Jag tror att han har magknip nu igen, amningen har funkat bra från början förutom att han får så himla ont i magen. Det funkar faktiskt mycket bättre när  jag pumpar och ger i Dr Brown’s kolikflaskor. Nu sover han, ute är det 33 grader i skuggan och jag är så trött…det är för varmt att gå ut så jag sitter inomhus, brevid fläkten med rullgardinen nerdragen för att hålla lägenheten så sval som möjligt. Går sådär, just nu är det 29 grader i det svalaste rummet.

När han inte är grinig och inte sover ser han ganska ofta ut såhär nu förtiden. Han är så mycket mer ‘med’ nu och det märks att han börjar bli nyfiken på saker runt omkring. Så roligt, förutom när det leder till övertrötthet och timmar av skrik…

DSC02357

 

Hoppas ni har lite svalare där ni är idag. Igår satt jag och letade sommarstugor i Sverige som man kan hyra. Vi tänkte göra det nästa sommar, när Oscar är ett. För London är ganska trist just nu i denna hetta. Jag vill ju att Oscar ska få bada, inte ligga inne vid en fläkt….

Nåja, nu är det en hungrig kille som ropar på mig. Laters!

4 thoughts on “WAAAA!

  1. Vad fin han är!!

    Typ alla bebisar har ju magknip första månaderna, men Victors blev SÅ mkt bättre när jag tog bort all mjölkprotein, citrusfrukter, kryddor, tomat, lök, starkt osv. Dvs hade tråkigaste mat-månaderna i mitt liv (men vad gör man inte för att underlätta?). Vi använde även magdroppar samt windi pysventil för att få ut gaser och bajs (han var alltid hård i magen). Varmt bad och massage hjälpte oxå. Det är SÅ skönt att allt sånt är över nu… Det är så hemskt att se sitt barn ha ont i magen, även om det är ”normalt”. Skulle ändå rekommendera att testa strikt kost (kanske du redan gör??). Dr.Brown är Great!

    Det är svalare i LA, runt 20 grader och mulet… Jag saknar dock värmen, men för V är det ju perfekt!

  2. Jag ser också framemot en sommar i Sverige nästa år, där det fläktar lite… Också instängd i en jättevarm lägenhet och tänker att det är kanske bättre att vara höggravid än att ha en liten nyfödd i den här värmen? Pest eller kolera liksom?! Önskar vi hade en fläkt.. Hoppas att Oscars magknip går över och att vi snart får lite svalka!

Kommentera

