En sådan där dag

Efter att ha sovit så himla kasst i några dagar fick jag äntligen sova i natt, Oscar vaknade för mat vid halv tre och fem men hade inget skrik-marathon, så det var skönt. Så idag var en bra dag, utan sömn fungerar man ju inte, men jag är glad om jag får 2-3 timmar i taget. En dålig natt kan han vara vaken mellan ett och fem, för att sedan äntligen somna men vakna för att äta en gång i timman samt skrika lite. Då vet man att man lever dagen efter, eller nja, man känner sig halvt död!

Dagen spenderade vi tillsammans med NCT-mammorna och deras bebisar. Eller först var jag på bebismassage som Oscar skrek sig genom, han är nog för liten för det har jag förstått, och sedan tog vi bussen till Brockley där en av NCT-mammorna bor. Vi satt i hennes trädgård och snackade och åt kakor och frukt. Oscar åt och åt och åt och sov lite där emellan och det blev en massa bebisprat, sedan tog jag sällskap med två av mammorna och promenerade hem med Oscar i selen. Jag lämnar allt oftare vagnen hemma då Oscar älskar sin sele, och för att jag inte orkar bära ner liggdelen till vagnen för trappan.

photo (24)

När vi kom hem badade jag Oscar som han älskar,  sen skrek han ett tag för han var övertrött, han fick mat och sedan helt plötsligt somnade han och nu sover han i sin moseskorg. Jag och Reuben har ätit hamburgare och jag ska snart gå och lägga mig.

Det var min dag det!

 

4 thoughts on “En sådan där dag

  1. Vilken fin bild! Och än så länge ligger de still för om några månader lär det inte gå att få till en sådan bild igen!
    Tycker din dag lät som en rätt bra dag med liten bebis!

  2. Så himla fin bild! Håller med ovan – lät som en bra dag med bebis! Jag hade inga sånna dagar innan V var sex månader direkt. Var för det första en mes, för det andra ett vrak. Och sova 2-3 timmar på raken började jag få göra när jag sov i eget rum alternativt nu Victor var över 9 månader. Hurra på den! Är som en ny människa igen.

    Bära liggdelen upp och ned är drygt, jag håller med. Bor högst upp utan hiss. Nu är han dock för tung för bärselen, så vi bär bara ner i den för trappan och sen blir det vagn.

Kommentera

