Kvällssnack

Så himla trött i kväll. Det blev en sådan dag idag då jag inte ens har bytit om från pyamas. Oscar har haft feber och har varit allmänt gnällig hela dagen. Jag har städat och haft mig när han har sovit. Lagat mat och fixat. Mitt nya liv liksom.

Bebislivet. Mammalivet. Jag kommer inte i mina gamla kläder längre och min vigselring sitter jäkligt tight. Har typ 10 graviditetskilon kvar. Fick bristningar EFTER förlossningen och har upptäckt något som måste vara åderbråck på låren. Känner inte riktigt igen min kropp?

Men jag bryr mig inte så mycket. Att bli mamma är det  bästa som någonsin har hänt mig. Allt förändrades den sekunden Oscar kom till världen, och allt fick en helt ny mening. Så mycket av det som jag har oroat mig för känns nu banalt. Jag tror för sjutton att det där med att skaffa barn kan vara rätt bra för psyket. Ja, eller det beror ju på vem man frågar. För mitt psyke verkar det ha varit bra i alla fall!

Nu. Sova. Eller nej, pumpa bröstmjölk först. Oh the glam. 

9 thoughts on “Kvällssnack

  1. Med barnen kom visserligen en annan stress och oro.
    Men banala saker som ätstörningar eller pissigt självförtroende försvann
    Kram

  2. Jag tror att alla nyblivna mammor har sådana dagar då man inte kommer ur pyjamasen! Hoppas att det blir en bättre dag idag!
    Skavanker man får före eller efter barnafödande 😦 Jag har nu fått sådana där hemska som börjar på h… Usch!!
    Men härligt att du mår så mycket bättre psykiskt, det är ju huvudsaken!!
    Kram!

  3. Åh, sånna dagar… Det bästa är att de blir färre och färre. Och kroppen återhämtar sig. Jag börjar NU känna igen mig själv. Snart gått ett år. Är tjockare men mer vän med mig själv. Kommer inte heller i kläderna (men du för säkert det snart, har ju bara gått två månader!!). För mitt psyke har barn oxå varit bra – nu vet jag varför jag lever, ungefär. Vilket oxå är lite läskigt, förstås… Så härligt att läsa om din mammastyrka och lycka!

    • Precis så. Om man alltid har gått och ältat ens egen existens, som jag har gjort sedan jag var barn, så är det rätt skönt att slippa det om man känner som jag gör nu när jag fått barn. Äntligen har jag något jäkligt värdefullt att leva för…

Kommentera

