Pics from Sweden

Nu har vi varit i Sverige i en vecka, och det är så skönt! Mamma och pappas hus är rymligt och stort, de lagar mat åt oss varenda dag och om man vill gå på en promenad med barnvagnen så är det bara att lägga ner bebisen i vagnen och gå ut….i London måste man släpa ner för trappor och krångla!

SONY DSC

SONY DSC

Oscar har utvecklats en hel del och ler jätteofta samt älskar när vi pratar med honom. Han pratar tillbaka ständigt med ett urgulligt ‘aaaaaa’!

SONY DSC

Min bror kom på besök från Göteborg och Oscar fick träffa två utav sina kusiner för första gången! Här fixar Esmeralda en massa leksaker till Oscy.

SONY DSC

SONY DSC

Jag älskar mina föräldrars hus! Det är så himla skönt att ha lite mer utrymme….och att ha en pappa som frågar ‘Vad vill ni ha till middag idag då?’. Reuben och jag brukar skoja om att en semester hos mina föräldrar är som att checka in på ett femstjärnigt hotell!

SONY DSC

Vi går ut och går varje dag och med en två månaders bebis får man ju ta pauser. Jag pumpar ut bröstmjölk på heltid nu, eller vad man kan kalla det då amningen började krångla, smidigt på vissa sätt då vi kan dela upp matningen! Och tur att det finns stenar att sitta på när man är ute i naturen…

Solen skiner men det börjar bli lite kallt här i Svedala. Gör mig ingenting eftersom jag har längtat efter att få klä Oscar i söta stickade kläder. Det var liksom det här jag såg framför mig när jag var gravid, en söt liten bebis i en fin kofta och mössa…och visst fick jag det?

SONY DSC

7 thoughts on “Pics from Sweden

  1. Härliga bilder! Det är så roligt när de små börjar le och skratta för då är det nästan som de inte kan sluta och gör det hela tiden! Underbart! Ja, vi gillar också att bli ompysslade och avlastade när vi är hemma i Sverige. Inte samma grej i Spanien där allt är så himla intensivt och O måste fixa en massa åt föräldrarna så det aldrig känns som semester, varken för honom eller för mig (och jag bävar inför julen i år, i byn i Spanien med två småttingar som jag antagligen får ansvara för själv 😦 plus att familjen gärna tycker att jag kan vara barnvakt åt min svägerskas 8-åriga dotter också).
    Jättesöt bild på Oscar och visst är det något speciellt med fina koftor och mössor på hösten! När det gäller mig själv också så föredrar jag faktiskt just mina höstkläder.
    Åh, vad roligt att du och Brysselkakan ska ses imorgon! Önskar jag kunde vara med 😉

  2. Åh vad underbart! Ni kanske ska flytta hit. Typ till… Örebro? 😉 Jättefina bilder på vad som verkar vara ett jättefint besök. Och visst är han fin i kofta och mössa, Oscy! 🙂

  3. Så härligt att se, de bor så himla fint så jag förstår att ni trivs! Det var så kul att träffas och se att ni mår så himla bra! Nästa gång kanske Oscar vill vara vaken lite också 😉 Kram på er

  4. Jättefina bilder och ja, du fick verkligen en ursöt bebis! Han hör faktiskt till de sötare av de bilder jag sett. Koftan är ju adorable.

    Låter som underbara föräldrar. Ah… Och jag längtar efter flytt till radhuset där vi bara kan gå ut (men då är ju V nästan två). Bor högst upp utan hiss, lite meckigt. Alltid rädd att tappa honom i trappan osv.

    Att du pumpar och ger flaska – jättebra säger jag. Då kan ni båda ge, han får ändå din mjölk! Win-win!

    Ser så fram emot att få träffa er imorn!

Kommentera

