I storstan

20130912-204816.jpg

 

Jag har varit lite smått sur över att vara tillbaka i ett ganska grått London sedan vi kom tillbaka från Sverige. Och idag började dagen så himla dåligt, det regnade och Reuben och jag skulle ta Oscar till doktorn. Vi bestämde oss för att ta bilen eftersom vi hade rätt bråttom, och när jag håller på och sätter in Oscar i bilbarnsstolen så kör någon in i vår bil på den sidan där jag står. Vi klarade oss oskadda, bildörren gick sönder och den stackars kvinnan fick sig en rejäl utskällning av Reuben eftersom han blev så himla rädd! Som tur var slutade han skälla på henne när hon började gråta…

Men ibland känns det ju lite så, att allt vi har går sönder, vår lägenhet som vi betalar snordyr hyra för är kall och dragig och FAN vad allt är dyrt här i den här staden. Man tänker att i Sverige skulle vi kunna ha ett ordentligt stort hus där saker kanske fungerar och man slipper frysa mestadels av året.

Nåväl, besöket hos doktorn gick jättebra och Oscar fick medicin för sin reflux som vi har kommit på att han har. Jag var fortfarande rätt sur och trött men bestämde mig ändå för att åka in på en bebisträff inne i stan med förhoppning att det skulle göra mig på gladare humör. Och det gjorde det! Vi drack kaffe och pratade bebisar och småbarnsliv och efteråt gick jag in på Gap och provade kläder, ett par byxor och en tröja fick följa med hem. Ganska snart insåg jag att borde börja dra mig hemåt för att undvika den värsta rusningstrafiken så då gick jag till Victoria station och tog tåget hem. På tåget började jag snacka med en mamma som hade en åtta veckors gammal son och det var till och med en trevlig tågresa, trots att jag var för sen för att undvika rusningen.

I morgon ska vi träffa min kompis Helene och hennes bebbe, och nästa vecka tror jag vi nästan har varenda dag uppbokad med bebisträffar och sånt.

Så okej då, Bebis och storstad  är ju faktiskt himla kul ändå. Trots att jag längtar efter svenska hus och allt sånt som är så himla bra i Sverige mer än någonsin!

2 thoughts on “I storstan

  1. Tur att det gick bra! En bil går ju som tur är laga. Var med om ungefär samma sak när vår A var bebis. Stod vid pappas bil och skulle precis lyfta ur liggdelen på vagnen med A i när en buss med en öppen dörr som stod rakt ut kör in i mig. Jag faller i en vattenpöl men A ligger som tur var kvar i bilen. Det var bara att rusa till tåget jag skulle med och så fick min pappa reda ut allt med busschauffören. Mindre kul att åka hem blöt, smutsig och lite mörbultad men bäst var ju att A inte skadades.

Kommentera

