Fika i Blackheath

Igår tog jag och Oscar tåget två stationer bort till Blackheath som är en liten förort nästintill Greenwich Park för att möta upp min kompis Helene och hennes lilla bebis Ema! Blackheath känns som en liten by ute på landet, det finns en hed (där av namnet ‘Blackheath’), all arkitektur är gammal och fin och gatorna är sådär mysigt trånga och opraktiska.

photo (39)

Vi fikade på Boulangeri Jade som jag har skrivit om förut, ett franskt bageri och kafé som gör helt gudomliga bakelser. Det var sommarvarmt så vi satt ute och fikade i bara kortärmat!

Det är så himla underbart att Helene som jag har kännt i över tio år är mammaledig samtidigt som mig! När hon berättade att hon var gravid förra sommaren så blev jag jätteavundsjuk, inte kunde jag tänka mig att jag också skulle bli gravid bara några månader senare. Men det blev jag och nu träffas vi varje vecka med våra bebisar. Fint och helt fantastiskt tycker jag!

Oscar sov när vi fikade och sedan en bra stund efteråt också när vi promenerade i Greenwich Park. I natt sov han däremot inte alls mycket, och när jag väl fick honom att somna om brevid mig klockan 7 i morse så vaknade han 45 minuter efteråt och gallskrek i en kvart tills Reuben tog över. Med Reuben var han jätteglad och fnittrade! Så himla orättvist. Jaja, nu sover han på mig i sjalen och jag ska dammsuga och sedan gå och träffa mina mammavänner på den lokala puben där vi ska äta lunch.

One thought on “Fika i Blackheath

Kommentera

