Baby, I’m back!

oscarochjag

 

Efter sex dagar i Sverige är jag och Oscar tillbaka i London. Tyvärr har resandet gjort så att jag är den tröttaste mamman i världen och allting blir ju i lite grått när man är så trött, visst är det så? Dessutom har Oscars reflux blivit sämre under veckan så matningen krånglar IGEN, inte lika mycket som innan han fick medicin men han gråter och protesterar nästan varenda gång han ska äta, så vi får nog gå tillbaka till doktorn igen.

Och så funderar jag på det här med bloggen. Jag vill fortsätta skriva men känner någon slags press på att inte skriva för mycket om Oscar, eftersom jag vet hur tjatiga bebisbloggar kan bli ibland, samtidigt så tar han upp 99% av mitt liv just nu, så om jag inte skriver om honom så har jag inte så mycket att skriva om. Jag är helt enkelt lite kluven!

Jaha, nu vaknade lillkillen så det är bäst att jag lägger från mig datorn och underhåller honom – han tycker inte det är så roligt när hans mamma tittar på något annat än honom nu förtiden…

9 thoughts on “Baby, I’m back!

  1. Alltså jag ÄÄÄLSKAR att läsa om bebisliv! Du kan inte skriva för mkt om det. Tror alla andra med bebis känner samma sak. Samtidigt förstår jag vad du menar – du kanske vill ha andra läsare oxå? Jag skulle kunna skriva om Victor Victor hela tiden (men hinner knappt uppdatera bloggen alls)…

    Så jobbigt att refluxen blivit värre igen! 😦 Hade ni alltså slutat med medicinen eller var det annat i Sverige som gjorde det värre?

    • Nej vi har inte slutat med medicinen, kan tänkas att han behöver högre dos eller någon annan medicin. Den första som vi provade med slutade också fungera efter ett tag så det kan vara något sånt..

  2. Alltså, jag är ju en motståndare när det kommer till barn-överallt-bloggar. Typ mama bloggar etc. Men jag tror inte du skulle kunna bli en sådan om ens om du försökte! Jag älskar dina inlägg om Oscar och hur det är att vara mamma. Tycker det är fantastiskt att jag ”kände” dig innan du blev mamma och att jag får bli inbjuden i ERT liv nu. Tack, forsätter blogga precis som du för och gärna mer om hur det är att vara sofia och att bli mamma!

  3. Jag tycker att det viktigaste när man bloggar att man skriver om det man känner för att skriva och så ofta man känner för att skriva. Jag tror att det blir svårt annars, då lägger man en press på sig som jag inte tycker hör hemma i bloggvärlden. Gillar man inte det du läser så behöver man inte läsa din blogg ;).

    Tråkigt med refluxen. Jag hade ju jätteproblem med amningen med första och det blev sådan ångest inför varje matning. Jag kan förstå om du känner något liknande.

    För övrigt så ÄLSKAR jag att följa din blogg. Jag gillar att följa folk som ska blir föräldrar. antagligen för att jag själv upplevde det så enormt stort och positivt.

  4. Jaaa, som de andra redan skrivit, fortsätt att skriva om det du vill – och jag älskar också att läsa om ditt kiv med Oscar! Det roliga och intressanta med bloggar är ju när de är personliga 🙂
    Hoppas att ni kan få hjälp att lindra refluxen igen!

  5. Haha, jag har inte ens en tanke på att jag kanske skriver för mycket om Alfred. Gillar inte folk det jag skriver om så får de helt enkelt sluta läsa min blogg, så resonerar jag! 😉

Kommentera

