Himla upp och ner

Alltså, bebislivet är ju precis som allt annat, väldigt upp och ner. Vissa dagar är underbara och lätta medans vissa är helt helvetiskt jobbiga. Igår hade vi en sådan dag. Lägenheten såg ut som kriget, Oscar skrek och skrek och skrek och ingenting jag gjorde fungerade, vi var bortbjudna på eftermiddagen, jag blev en timma sen (för att Oscar skrek och skrek och skrek) och anlände sedan till min vän med mitt skrikiga barn och jag svettades nästan ihjäl och kände mig som den sämsta mamman i hela världen. ‘Alla andra mammor har perfekta hem och barn som inte skrikar utan grymtar bara lite’ tänkte jag

Sen bajsade Oscar och var glad resten av kvällen? Skrek han så mycket på grund av bajs? Alltså, herre gud, det lät som han höll på att dö – så mycket skrek han…

Men idag har varit en relativt lätt dag. Han har ätit när han varit hungrig (Oscar har reflux så det där med mat är himla knepigt ibland), sovit när han varit trött och rätt nöjd mestadels av dagen. Vi har varit på lekgrupp som svenska kyrkan anordnar och träffat andra mammor och bebisar och ätit nybakade kanelbullar, Jag har även lyckats dammsuga vilket gjorde mig lugn och glad, konstigt det där med att få barn – man längtar tills barnet somnar så man kan få städa i lugn och ro!

Annars har det inte hänt så mycket här. Oscar övar på att vända sig från rygg till mage, vi funderar på att flytta ut utanför London , till  Horsham i West Sussex för att vara mer precis och ja, idag känns livet faktiskt himla okej!

4 thoughts on “Himla upp och ner

  1. Ujuj, det är så jobbigt med magproblem, i synnerhet när de är så små att de inte kan tala om var det gör ont. Vår äldre son led av trög mage från födseln. Den dagen han blev döpt hade han inte bajsat på över en vecka, och precis när prästen ringde på dörrklockan kom explosionen som flödade över alla bräddar. Dopkolten fick sig också, men lyckligtvis bara på baksidan.
    Problemen slutade inte förrän vid tre års ålder då han konstaterades vara allergisk mot mjölkprotein och fick mediciner mot det och hans kost ändrares. Allergin växte sedermera bort.
    Hoppas ni hittar någon lösning på Oscars problem snarast! Kram

  2. Hej! Har foljt din blogg ganska lange nu men ar sa trakig och kommenterar aldrig… Men nu maste jag slanga in en liten kommentar i och med att jag laste att ni funderar pa att flytta till Horsham! Det kan varmt rekommenderas, jag bor sjalv har sedan 5 ar tillbaka! Det ar en riktigt mysig liten stad och latt att ta sig till London harifran. Jag aker sjalv upp dit och ner till Brighton regelbundet med tag. Ett annat plus ar narheten till Gatwick, typ 15-20 minuter harifran med bil. Och sa narheten till landsbygden forstas! Vi flyttade hit fran Brighton, dar min man fortfarande jobbar, och vi har inte angrat oss en enda gang. Hoppas ni valjer Horsham!
    Kram, Helena

Kommentera

