Och så blev det helg igen

photo (64)

Vi tog oss genom den här veckan som ärligt talat har varit s-k-i-t-j-o-b-b-i-g. Oscar har sovit som en kratta med uppvak en gång i timmen, plus vägrat att sova någonannstans än PÅ mig. Sen fick han feber och blev dunderförkyld vilket ledde till gnäll, skrik och en massa gråt som inte kunde tröstas bort. Hans reflux har även blivit värre och han har endast kunnat bli matad i sömnen. Sen blev jag dunderfökyld och krasslig, on top of everything…

Men hör och häpna, i natt sov Oscar tre timmar på raken för första gången på flera veckor. Han vaknade bara en gång mellan midnatt och kl 6.30 och jag har faktiskt kännt mig någorlunda utvilad idag. Jätteförkyld är jag fortfarande men, alltså…TRE timmar oavbruten sömn känns som himmelriket efter veckor av nätter fyllda av 111 uppvak per natt. Nu får vi hoppas att den här natten blir bra också och att Oscars nya medicin för hans reflux kan börja fungera…

Ha en bra helg kära ni!

One thought on “Och så blev det helg igen

  1. Håller tummen för att det blir bättre nu! 3h på raken är faktiskt väldigt bra för en bebis. Tjatar ju alltid om hur Victor sov och sover, förlåt… Men jag pallade inte alls. Sover jämt i eget rum fortfarande eftersom Martin pallar. Inatt hade Victor sovit på Martin hela natten (det är ganska tungt med en 14-månadersklump på typ 13kg… Hehe). Utan Martin hade jag gått under när Victor aldrig ens sov en kvart på raken.

    Kan det vara tänder på g samtidigt oxå? Finns det vissa saker som utlöser refluxen mer än annat? Tänker eftersom det verkar gå upp och ned. Blir den värre vid förkylning tex? Får han bara ersättning nu eller hur gör ni? Hoppas verkligen det går över.

Kommentera

