Mocktails och trerätters

photo (65)

 

Igår kväll ignorerade jag det faktum att jag är jätteförkyld och lämnade en nervös make med Oscar och åkte iväg för att äta middag med Marie, Anna, Rachel, Melissa, Belinda och Sarah – tjejerna från föräldrarkursen. Vi möttes upp på en fransk restaurang i närheten och vi hade det så himla trevligt! Vi åt trerätters, jag drack mocktails och de andra drack vin och vi skrattade som bara den. Det känns som att dessa tjejer verkligen blivit några som jag kallar för nära vänner, trots att vi bara började träffas när våra bebisar föddes för ungefär fem månader sedan.

Det kändes helt okej att lämna Oscar hemma och jag tyckte det var jätteskönt att få åka iväg och inte behöva tänka på min bebis! Att kunna äta varm mat med två händer och ta tid på sig och prata i lugn och ro är verkligen en lyx som jag uppskattar något enormt nu förtiden.

Jag kom hem vid midnatt och Oscar hade inte vaknat en enda gång, tyvärr vaknade han fyra gånger mellan midnatt och 6.30 så jag känner mig himla sliten idag, men det var värt det!

2 thoughts on “Mocktails och trerätters

  1. Så härligt!!

    Victor vaknar faktiskt mer sällan med Martin än med mig, med mig vaknar han – som du vet att jag tjatar om – flera ggr i timmen, men med Martin kan han sova en timme på raken utan att vakna! Kanske är lite så med O oxå? Är väl olika lukter och hormoner vi utsöndrar eller något?!

    Iallafall: hoppas du får fler sånna här kvällar, det förtjänar du! ❤

Kommentera

