I love egentid

photo (43)

 

Alltså vad underbart SKÖNT det är att komma tillbaka till sig själv igen. I början ville jag inte vara utan Oscar i ens fem minuter. Det kändes jobbigt att bara gå till tandläkaren en timma, jag ville vara nära – hela, hela tiden.

Men nu, så här när Oscar är fem månader känner jag att jag har börjat slappna av lite. Reuben kan ju faktiskt också ta hand om lillkillen, det tog ett tag innan jag fattade det. De har börjat spendera ganska mycket tid själva på helgerna, varannan lördag går de på lekgrupp för endast  pappor med barn. Igår tog de en långpromenad så jag fick vara ensam hemma i några timmar. UNDERBART!

Samtidigt vill man ju spendera lite tid som familj också, så jag vill inte dela upp helgerna allt för mycket. Hur gör ni andra mammor? Hur mycket egentid mår ni bra av?

3 thoughts on “I love egentid

  1. Å herregud vilken söt bild! Det låter väl vettigt det där, att dela upp sig lite men ändå spendera tid tillsammans allihopa. Båda föräldrarna mår nog bra av att både vara själva med barnet och själva med sig själv 🙂

  2. Härligt!

    Alltså nu jobbar ju jag igen, så jag vill inte vara borta mer än så + träna en gång/v… Resten vill jag vara med familjen.

    När jag var hemma behövde jag tid varje dag. Jag brukade gå promenad/springa när Martin kom hem från jobbet. Tränade på Friskis från att V var 2 mån (2ggr/v iallafall). Räckte med en timme här och där. Var sällan borta längre, men det hände. Det blir mer naturligt ju längre tid som går = skönt. Hade ångest inför att jobba, men det känns helt ok. Faktiskt från typ första dagen (alltså utifrån perspektivet att vara IFRÅN Vicke).

    Jag är aldrig HEMMA själv dock. Har hänt ett fåtal ggr på dessa 14,5 månader. Kan räkna dem på en hand, mindre än en hand till och med 😁

Kommentera

