Äntligen onsdag!

photo (74)

 

Äntligen onsdag, bästa dagen på hela veckan eftersom det är alltid då vi träffar våra mamma och bebiskompisar från föräldrakursen! Det var en månad sedan sist så det ska bli spännande att se hur alla bebisar har utvecklats och höra hur julen var för dem alla. Eftersom vi är en väldigt internationell grupp så är det många som far och flyger med sina små bebisar, precis som vi!

Babysången igår var föresten en hit, Oscar tyckte det var superspännande med alla andra bebisar och jag träffade ytterliggare en svensk mamma. Sedan Oscar kom till världen tycker jag det är kul när man träffar andra svenska mammor just för språkets skull! Skulle vara roligt när Oscar börjar prata senare om man hade ett gäng som man pratade svenska med, så att svenskan inte bara blir ett språk Oscar hör från mig.

Nej, nu ska jag fixa i ordning mig och sedan traska iväg!

2 thoughts on “Äntligen onsdag!

  1. Härliga tider, och hur söt får man bli alltså!

    Klurigt det där med språk och barn, men jag antar att ni att han ska vara två-språkig helt eller? Då kan det säkert vara bra att få svenska från lite olika håll i alla fall 🙂

  2. Hej hej
    jag är ny här på din blogg. Bor i östra London/västra Essex och är mamma till Astrid som är 2 år.
    Jag pratat bara svenska med Astrid och mannen min pratar bosniska. Hon förstår alla tre språken men pratar bara svenska och engelska, så det går att från barnen att prata svenska men det år mycket jobb.
    Jag har laddat med en app som heter filmer för barn och det är massor av barn filmer, som Bamse, Kalle, Musse, Alfons, Pippi m.m
    Lycka till 🙂
    Kramisar

Kommentera

