FREDAG (Thank hallelujah!)

wpid-IMG_20130607_113332.jpg

 

Äntligen fredag, veckan har varit lång! Dagarna har varit långa. Uppvak klockan 5.45 de flesta dagar efter nätter som kantats av uppvak och skrik varje timma fram till kl 2, sedan matning vid fem och sedan upp och hoppa party party fyrtiofem minuter senare. När klockan är 12 har jag redan varit i gång i över sex timmar och det känns som eftermiddag när de flesta andra äter lunch. Reuben har som tidigast kommit hem klockan sju på kvällen och efter det nattar vi Oscar och sedan äter vi mat och sedan kanske jag har en timma på mig att göra ingenting tills Oscar börjar vakna vid 22-23 tiden igen.

Med andra ord så känns det sjukt skönt att det är helg och att Reuben kommer vara hemma i två dagar! Vi ska ut på landet i morgon och kolla på hus (mer om det senare) och så kanske vi ska in till stan på söndag för att träffa vänner. Men mest av allt hoppas jag på lite mer sömn om nätterna…

Ha en fin helg alla!

7 thoughts on “FREDAG (Thank hallelujah!)

  1. Alltså jag lider med dig! Känner så igen mig och den där tröttheten är förtärande och otroligt stressande… Något som tex blondinbella som ”aldrig varit så här utvilad i hela sitt liv” kan förstå. Lätt att säga att inställningen är allt då, jo tjena. Det är väl ingen tröst, men om ett tag kommer det bli bättre och jag hoppas att du får vila i helgen! Stor kram.

    • Fast jag var utvilad när Oscar var nyfödd, det var jag. Han sov ju rätt så bra, och amningen gjorde så att jag sov bra när jag fick sova. Han sömnproblem började efter v10 tror jag, och man blir ju tröttare och tröttare desto längre tiden går. Nu sover han ju inte så mkt på dagarna heller så man hinner ju inte vila upp sig, för bäst sover han när man är ute och går!

  2. Det är en tung tid i början med för lite sömn osv men jag lovar att det är inte det du kommer minnas från O:s första tid utan alla fina stunder.
    Hoppas du får sova ikapp lite i helgen!

  3. Hoppas du hinner samla krafter! Mitt bästa tips är att inte boka in för mycket på helgerna utan ta det lugnt, eller kanske muta en kompis att ta O på en låååång vagnpromenad medan du o R kan göra nåt kul ihop! 🙂

Kommentera

