Drömläget

photo (76)

 

Vi var och tittade på ett hus idag. I Tunbridge Wells, Kent, strax under en timme från London. Och vi blev helt kära, i läget. Huset låg på den gulligaste lilla gatan, eller gränden som jag nästan någonsin har sett, om området vat fullt av pittoreska små hus och gränder. Huset var också otroligt gulligt, tre sovrum, vardagsrum, matrum, kök och ett badrum. En liten trädgård. En bra skola med gott rykte i närheten. Trevliga grannar som hälsade och pratade om hur barnvänligt området är, och hur bra de har trivts.

Problemet är bara att huset är pytte-pytte-litet. Typ 80 kvadratmeter om ens det. Rummen är alltså jättesmå! Det är så typiskt engelskt och trångt, och dåliga förrådsutrymmen såklart, som vanligt. Eldstädar men enkel glas i fönstrerna. Men väldigt gulligt, väldigt mycket karaktär.

Jag kan verkligen se Oscar springa runt och leka där. Och jag tror jag skulle trivas, för det är helt otroligt mysigt och fint där omkring. Så bra som den engelska landsbygden blir, typ. Ni vet, små smala vägar och dalande gröna ängar. Staden huset ligger i är också trevlig, inte alls trist eller så. Där finns massvis med kaféer och restauranger och butiker. Och tåg var femtonde minut som tar en in till London på 50 minuter.

Synd bara det där med storleken. Jag har spenderat kvällen till att fantisera hur man kan bygga ut, i alla fall på nedervåningen så man får sig ett ordentligt stort kök (just nu är det sånt litet ett som man inte kan sitta i).

Men jag vill verkligen ha hus. Och tydligen vill jag efter idag bort från London också. Och alltså. Gatan, jag har blivit kär i GATAN! Synd att det endast ligger tio hus på den lilla gatan annars kunde man ju vänta till något större dyker upp…

photo (75)

3 thoughts on “Drömläget

  1. Undrar också om det är köpeläge eller hyr? Oavsett vad ni gör så är det ju iaf bra att känna hur det känns att bo en bit från London och trivs ni där kan ni ju alltid leta efter något större så småningom. 80 kvm är ju inte stort, men det funkar ju! Särskilt om ni har trädgård o nära till caféer, lekplatser mm. Slå till! 🙂

Kommentera

