Mina dagar med världens bästa Oscar

 

Oscarfocus

Åh vad jag älskar mina dagar med Oscar just nu! Jag har ju alltid trivts att ha en bebis och min nya roll som mamma, från dag ett, men nu tycker jag att det helt plötsligt har blivit ännu roligare. Han är ju en liten kille nu, han äter bra efter att äntligen fått rätt medicin för sin reflux, han skriker inte och när han skriker så vet man oftast varför och man kan trösta honom och ge honom det han vill ha. Han fnittrar och är så glad mest hela tiden bara han får vara med och älskar alla människor som pratar med honom och är bara så himla go!

Dessutom har vi börjat hitta på så mycket roliga grejer. Vi går på babysång som han älskar, idag gungade vi för första gången, vi träffar våra mamma och bebiskompisar som vanligt och allt känns lite som ett kul äventyr med Oscar. Jag ser världen genom hans ögon och tycker det är fantastiskt hur spännande han tycker att allt är!

Han sover också bättre vilket underlättar, jag känner mig inte som ett vrak längre. Han vaknar fortfarande på nätterna men bara två gånger och somnar om jättesnabbt, och sover alltid till tjugo över sju! Han sover med oss så när han vaknar får vi världens största leende, något mer fantastiskt finns inte…:)

4 thoughts on “Mina dagar med världens bästa Oscar

Kommentera

