Alla dessa bebisträffar

Igår tog jag och Oscar bilen till Herne Hill  som är ett område inte alls långt från där vi bor, för att gå på en bebisträff hemma hos en svensk mamma som vi träffat på en musikgrupp Hennes bebis Mimmi är lika gammal som Oscar, och Alexander, 6 månader kom även med sin mamma . Vi satt och drack kaffe på golvet som man gör när man har små bebisar och pratade om allt möjligt. Det var trevligt och vi kommer säkert träffas snart igen, jag tycker det är ännu viktigare nu när Oscar finns att vi träffar andra svenskar med barn, för språkets skull!

Efter det åkte vi hem till en Marie, en annan mamma-kompis som hade bjudit hem alla från föräldrakursen! Det blev lite mycket med två bebisträffar på en och samma eftermiddag men Oscar var glad även om han inte hann sova så mycket mellan och det var mysigt att få träffa alla från föräldrakursen igen. Jag vet att jag har tjatat om det men jag uppskattar dessa tjejer något enormt, det är så otroligt skönt att vi har lärt känna varandra så pass bra att vi kan ha en avslappnad och ärlig relation till varandra. Jag kan vara helt härlig med dem och prata av mig när något känns jobbigt och det ger SÅ mycket när man har en liten bebis!

Idag är jag förkyld igen, Reuben tog Oscar på en promenad och jag ligger i sängen och degar. Händer inte ofta att man har tillfälle att göra det nu förtiden så nu ska jag lägga ner datorn och krypa ner och stänga ögonlocken i några minuter!

3 thoughts on “Alla dessa bebisträffar

  1. Åh jag önskar att vi hade någon engelsk att umgås med så att Alicia kunde få lite mer engelska i vardagen. Nu hänger det BARA på James och om jag säger några ord på engelska då och då, annars är det ju bara svenska hon hör.

      • Ja det är definitivt en idé! Undrar dock hur många det kan finnas i närheten? Det känns inte som att det är nåt överflöd i Kungsörsområdet direkt 😉

Kommentera

