Hösthelg

IMG_20141003_165548Idag, söndag, fick vi äntligen en riktigt fin höstdag – allt var perfekt. Det var ren och klar luft, solen sken, men det var inte för varmt. Sommaren här har varit så otroligt lång att jag faktiskt, ja hör och häpna, har hunnit tröttna på den. Sedan i april har vi kunnat gå i t-shirt och sitta på filtar i parken. Senast förra helgen hade vi tjugofyra grader ute, och det känns bara fel såhär i oktober. Dessutom har jag blivit så värmekänslig på den senaste tiden, måste vara på grund av graviditeten, får panik när jag blir för varm – det känns jobbigt och obehagligt!

Och mina hormoner verkar också ha lugnat ner sig, för ett tag i alla fall. Jäklar vilket humör jag får av att vara gravid. Reuben får inte säga något fel alls utan att få huvudet avhugget, och det kan ju bli ganska jobbigt.  Men de senaste dagarna har livet känns riktigt bra, och ingenting har förändrats förutom det sättet jag upplever allt på. Snacka om att vara en slav under sina hormoner…Minns att det var just runt den här veckan, vecka 25 som jag började må bättre med Oscar också.

IMG_20141005_112859

Och så har jag ju världens bästa son som jag mig väldigt glad också. Han är SÅ rolig nu, hans personlighet kommer fram mer och mer och jag upplever just den här tiden som mycket lättare än om jag jämför hur det var i början av sommaren innan han lärde sig att gå. Desto mer Oscar kan göra desto nöjdare blir han. Nu kan han springa runt på lekplatsen själv (ja, eller med mig i hälarna) och bestämma vad han vill leka med. Han kan bestämma SJÄLV att stanna och titta på något när vi är i parken, det underlättar något enormt och han är inte alls lika klänging och gnällig som jag upplevde honom för bara några månader sedan. Så skönt att det alltid vänder!

IMG_20141005_103109

Vi lyckades ta en selfie i förmiddags medan vi väntade på att Reuben skulle komma med varm choklad och mandelcroissanter på väg till parken. Jag, utan smink som vanligt och med påsar under ögonen men glad över att ha världens finaste unge som sällskap!

Kommentera

