Känslostormen

SONY DSC

Det här med att bli tvåbarnsmamma, att ha två barn som behöver en, när vänjer man sig vid det?

Innan Oliver föddes oroade jag mig för hur det skulle bli, hur skulle jag kunna älska två barn lika mycket? Skulle jag behöva älska Oscar lite mindre för att kärleken skulle räcka till hans lillebror? Skulle jag älska bebisen mer än Oscar? Eller tvärtom?

Så blev det inte. Jag älskar Oscar mer än någonsin sedan Oliver föddes. Samt att jag har världens sämsta samvete för att jag inte kan fokusera lika mycket på Oscar som jag kunde. Jag kan inte alltid kramas eller lyfta upp honom så fort han vill, har inte alltid tid att leka och det känns så otroligt sorgligt. Det känns som jag har förstört det fina och speciella vi hade?

Lägg på mammahormoner i ekvationen så kan ni kanske gissa på att det har blivit en hel del tårar om kvällarna…

One thought on “Känslostormen

  1. Tänk på att du gett Oskar det finaste man kan ge ett barn och det är ett syskon. Barn förstår mer en man tror. Du gör dit bästa det är allt man kan göra. Snart blir bebisen större och då kan du och Oskar ha kvalitets tid tillsammans. Kram

Kommentera

