Livet med två

Nu är Oliver tio dagar gammal och allt flyter på väldigt bra. Nästan lite för bra kanske? Han är än så länge en otroligt enkel nyfödd bebis, han ammar, sover, bajsar, kissar, tittar runt och är allmänt nöjd. Jag tror det kommer att bli svårare, Oscar fick ju sina refluxproblem när han var runt tre-fyra veckor gammal så jag tänker inte ropa hej än. Men just nu mår vi alla bra och har ännu inte fått någon tvåbarns-chock.  Reuben är fortfarande hemma från jobbet så dagarna är faktiskt enklare för mig nu än de var innan Oliver föddes då vi är två vuxna som sköter allt. Jag njuter av att inte vara gravid längre och har mycket mer energi och ork till att göra saker. Jag kan springa runt och busa med Oscar på ett helt annat sätt nu när jag inte har en stor mage längre och det är helt underbart!

Som andragångsmamma känner jag mig väldigt mycket lugnare den här gången, Saker och ting är inte lika dramatiska. Oliver hänger med på det vi gör och våra liv har inte alls förändrats på samma omvälvande sätt som när Oscar kom till oss. För mig var det en stor chock att helt plötsligt bli mamma när Oscar föddes, jag minns att jag kände hur hela världen liksom förändrades på en natt. Den här gången var jag redan förälder och både Reuben och jag är sedan länge vana vid våra roller som pappa och mamma.

Mest av allt känns det faktiskt bara mysigt och tacksamt att ha en liten nyfödd bebis och en busig 1.5 åring. Fint att ha en liten glad kille som älskar att leka och busa samtidigt som man har en mininebis som helst sover på mig i grodställning och ammar. Jag är en sådan himla glad mamma just nu!

IMG_0130

4 thoughts on “Livet med två

Kommentera

