Livet med två….part 2.

IMG_0136

Igår hade jag båda pojkarna själv för första gången. Och bara för att göra det lite mer spännande så bestämde jag mig för att vi skulle gå ut och träffa kompisar, sådär första gången på egen hand. Kompisarna erbjöd sig att de kunde komma över till oss i stället, men jag ville ut. Så vi tog oss iväg med nya dubbelvagnen. Det gick bra, vi gick till ett nytt kafé tjugo minuter bort som är superbarnvänligt, de har en stor lekhörna och är rymligt och bra. Oscar lekte med sin kompis Tristan och jag fick dricka varm choklad. Oliver var vaken hela tiden och det var bara lite stressigt emallanåt när Oliver ville amma och Oscar ville att jag skulle springa efter honom samtidigt, eller när han ramlade och ville bli tröstad och så vidare.

Jag borde ha nöjt mig med det och sedan gått hem, men som vanligt så gör jag alltid för mycket på en och samma gång.  Min kompis och jag bestämde oss för att ta en promenad förbi lekparken så att vi skulle kunna prata, vilket var nästan omöjligt på kafeét eftersom båda vara barn sprang åt olika håll hela tiden. På vägen till lekparken blev Oliver hungrig. Inne i lekparken ville Oscar gunga. Jag försökte amma Oliver och gunga Oscar samtidigt. Inte det lättaste. Gav upp rätt snabbt, Oliver var ledsen och Oscar var arg och fick ett utbrott när vi skulle gå hem. Mina stressnivåer höjdes ganska rejält av att ha en hungrig ledsen bebis i selen och en ilsken Oscar som låg och sparkade med benen på marken….

Så där fick jag känna på lite mer hur det är att ha två barn. Just det där att Oscar fortfarande behöver mig väldigt mycket och inte alls är van att behöva vänta på saker och ting är ganska jobbigt. Hoppas vi vänjer oss….

2 thoughts on “Livet med två….part 2.

  1. Ja jissenam va tufft det är i början med en pytte bebis som inte kan vänta och en storebror som blir ledsen. Efter några av dessa stress dagar så bestämde jag mig för att köra mega rutin med mat, sov etc för storebror (och även ganska tidigt med lillebror) och högst en aktivitet per dag med vilodagar i mellan. Sen undvek jag lekplatser kommer jag ihåg tills båda barnen va lite större och träffades istället hemma hos andra mammor, så mycke lättare när de inte kan rymma 😂

    Tycker du verkar göra ett toppenjobb!!! Grymt att du ens klarar av att ta dig utanför dörren så här tidigt!

    • Tack för tips! Ja lekplatser blir nog svårt eftersom Oscar måste passas när man är där, han behöver fortfarande hjälp med vissa saker och passning så han inte ramlar ner från klätterställningar etc….
      Får hoppas att lillebror börjar äta lite mer regelbundet snart för då blir det ju lättare att planera saker o ting!

Kommentera

