En förmiddag

SONY DSC

På förmiddagarna, om solen skiner, så tar vi gärna våra två ungar och går på promenad till Dulwich Park, som ligger i närheten där vi bor. På vägen stannar vi nästan alltid och köper kaffe där de även säljer otroligt gott bröd och bakverk. Oscar gillar deras pain au chocolat – som ni kanske kan se spår efter?

SONY DSC

Oscar visste inte om han skulle gråta eller skratta. Det är lite så det är nu, snabba kast mellan känslorna. Och tårarna rinner när hans daddy försvinner i några sekunder – jag duger inte till mycket längre. Det är daddy som ska bada honom och daddy som ska natta och daddy, daddy, daddy – jag är lite orolig för hur det ska bli när Reuben går tillbaka till jobbet!

SONY DSC

Men det är väl bättre att han är pappig än mammig ändå, just nu i alla fall, när jag stundtals måste vara så tråkig som måste sätta mig på en bänk och amma lillebror. Då är det bra att han mest vill hänga med Reuben i alla fall, så de kan göra roliga saker som att mata änderna i dammen eller gå till lekparken!

One thought on “En förmiddag

  1. Jag minns att jag tyckte livet blev väldigt uppdelat i början. Jag tycker inte direkt att det var någon tvåbarnschock, men jag tog hand om Harald och Peter om Isolde. Det kändes lite som jag tappade kontakten med Isolde ett tag (inte tappade på riktigt egentligen men du förstår nog vad jag menar). Men detta ändrades gradvis givetvis och det var inget problem att vara ensam med båda så småningom. Barn förstår mer än vad man tror och de anpassar sig snabbt. Jag tror det är naturligt för Oscar att ty sig till pappa just nu, han märker ju att du är upptagen med lillebror. Och det är säkert denna förändring som gör honom lite orolig och då är pappa tryggheten just nu. Och när det blir för mycket för honom när han ska leka med kompisar är det kanske att han tror att någon ny förändring är på gång, ska de kanske lämna mig här sedan. Jag lovar att det blir bättre snart.

Kommentera

