Tillbaka i vardagen

Reuben är tillbaka till jobbet och hitills går det bra att vara ensam med båda barnen hela dagarna. Vi börjar sakta få in våra små rutiner och hitills känns det lättare och bättre än jag trodde det skulle göra. Alltså, att vara lite smått deprimerad under sin graviditet kan ju vara rätt bra ibland eftersom man har inga som helst positiva förväntningar på det som komma skall. Man förväntar sig det värsta och så blir det inte alls så farligt som man tror…

Idag har vi hunnit gå till lekparken så Oscar fick gunga, klättra och springa av sig lite. Båda barnen gallskrek innan vi kom iväg men jag lyckades hålla mig lugn ändå, yay för amningshormoner säger jag bara! Vi stötte på en bekant så jag fick prata av mig lite också, väldigt bra! Oliver vaknade en gång och behövde amma så det gjorde jag på en bänk medans Oscar spang runt.

I eftermiddag har vi vänner som kommer så det ska bli roligt – ska nog hinna med och fixa middagen tills ikväll också nu medans Oscar sover.  Älskar denna energin jag har nu alltså. Varar den så länge man ammar? I sådana fall slutar jag aldrig!

SONY DSC

3 thoughts on “Tillbaka i vardagen

Kommentera

