Trött!

Oliver ammar sig genom hela nätterna, precis som Oscar gjorde. Han sover rätt bra på kvällarna, somnar oftast vid 20-tiden, sover fram till kl 23, somnar om och sover sedan till kl 1. Sedan ammar han tills 6.30, ja inte oavbrutet såklart men i alla fall varje timma. Jag vet ju att det går över, förhoppningsvis innan han blir ett år. 🙂 Oscar började sova bättre när han var nio månader. Och vet ni vad, hör o häpna, den senaste veckan har han inte vaknat alls på natten! Oscar 20 månader sover hela nätter, weho! Min engelska vänner skulle inte alls bli särskilt impade, här är normen att en bebis ska sova hela nätter från sex månader, om den inte gör det så börjar man sovträna barnet.

Hur som helst. Jag har inte varit speciellt trött hitills, men idag är jag det. Inte så farligt, inte alls på samma sätt som när jag var gravid men trött är jag. Mest för att jag satt uppe till midnatt medans alla andra sov och internetshoppade. Så himla dumt, kunde ju ha sovit. Ska försöka i kväll. Men vad är det med kroppen som helt plötsligt blir pigg så fort barnet har somnat? Någon som känner igen sig?SONY DSC

Den här lilla killen har varit på ett alldeles strålande humör de senaste dagarna föresten. Det känns som han börjar bli sitt vanliga glad jag igen, idag har han fnittrar mest hela dagen. Åt vad vet jag faktiskt inte, men det är underbart att se!

One thought on “Trött!

  1. Engelsmännen är ju inte kloka med sina sovrutiner, stressar ju upp vem som helst. Konstigt det där med att vara kvälls pigg. Jag kan somna stående mellan 15-16. Nu 23.13 är jag så pigg. Men kvällarna är ju den enda tiden man har för sig själv och vem vill sova då? Kram

Kommentera

